Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Hoe bereiken wij de massa #2

Hoe zwaar het ook lijkt, hoe heftig het misschien ook gaat worden, wij gaan dit winnen!

In mijn vorige blog ging ik in op de vele acties die wij kunnen ondernemen waar we niet al te veel moeite voor hoeven te doen en die geheel binnen de wet zijn en veel invloed kunnen hebben. En hoewel sommigen denken dat deze acties geen verschil maken, denk ik daar anders over. En ik ben niet de enige.

Allereerst is het belangrijk dat je bekend raakt met het 11%-principe. Als 11% van de massa ‘om is’ dan kantelt het. Waarom? Omdat die overige 89% altijd de winnaar volgt, ongeacht wat de winnaar denkt.

Nu is het niet voldoende dat 11% het ‘er niet mee eens is’. Nee, we weten inmiddels vrij zeker dat veel meer dan 11% het niet eens is met het beleid van de overheid, maar dat is niet voldoende. Het gaat erom dat 11% bereid is om in actie te komen. Dàn gaat het piepen en kraken.

Wat kan jij doen?

Twee weken geleden ging ik in op een aantal eenvoudige acties:

  1. Peilingen
    Kom je een peiling tegen in een nieuwsblad? Laat je stem dan horen en deel de peiling onder zoveel mogelijk mensen die jouw mening ondersteunen. Voordat je het weet, stemmen er een paar duizend mensen op die peiling.
  2. Petities
    Komt er een relevante petitie voorbij? Gewoon tekenen. Kost je letterlijk 1 minuut van je tijd en klaar.
  3. EenVandaag Opiniepeiling
    Dit is zonder enige twijfel de belangrijkste opiniepeiler. De uitkomsten worden ook besproken in de actualiteitenprogramma’s zoals Eenvandaag, Op1 en Jinek.
    Zo zag ik van de week voorbij komen dat 50% voor een vaccinatieplicht is. En wat gebeurt er vervolgens? Die uitslag wordt de hele week gedeeld. In kranten, op radio en TV. Als jij dacht dat je geen verschil kon maken, dat klopt! Jij alleen niet. Maar wij met z’n allen samen wel! Zoals bij het woord Prikspijt. Dan gebeurt er iets.
  4. Aangiftes
    Een mooi voorbeeld is de aangifte tegen Hugo de Jonge. Inmiddels heeft de teller de 60.000 gepasseerd en we gaan door met verzamelen tot 7 januari 2022, 23.59 uur.
  5. Demonstratie
    Ga zoveel mogelijk naar gefaciliteerde en naar niet-gefaciliteerde demo’s. Ook hier geldt, jij alleen, zal geen verschil maken. Maar wij, samen, maken een heel groot verschil. 2 januari as. Is de volgende op de Dam van Amsterdam.
  6. Stemmen
    Een mooi recent voorbeeld is het woord ‘Prikspijt’ dat door Van Dale moest worden uitgeroepen tot woord van het jaar. Maar liefst 49.000 mensen stemden op dit woord en daarmee versloeg het alle voorgaande stemmingen ooit! Het woord kreeg 82,2% van alle stemmen.

Han Voncken on LinkedIn: Prikspijt hèt nieuwe woord van 2021 volgens de Van  Dale. Prikspijt

Dit is hoe machtig wij zijn. Het enige punt is, het zijn toevalstreffers. Waar wij nu bij toeval scoren, moet er een veel beter systeem komen. Niet af en toe ‘een succesje’ boeken, maar voortdurend constructieve acties organiseren waarmee het voor het grote publiek duidelijk is dat de groep die ze nooit in de Main Stream Media horen, veel groter is dan het lijkt.

Hoe kunnen wij dit aanpakken?

Het is heel simpel. Wat wij nodig hebben is een systeem, onafhankelijk van Facebook en YouTube.

Wij kunnen beginnen met Telegram en E-mail.

 Vanaf vandaag kan jij je aanmelden voor de nieuwe Telegram groep: MELDPUNT ACTIES

Heb je geen Telegram? Meld je dan ook aan voor de e-maillijst.

Deel deze links met zoveel mogelijk mensen. https://t.me/meldpuntacties en https://bit.ly/3pvHeDS 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
X