Natuurlijk lijkt het een nogal ongelijke strijd.

In zowel de Eerste als de Tweede Kamer is er sprake van fractiediscipline. Eenieder die een eigen koers probeert te varen binnen de gevestigde partijen (denk aan Mona Keijzer), wordt meteen effectief buitenspel gezet om als voorbeeld te dienen voor eenieder die het waagt uit de pas te gaan lopen. 

De media bepalen wat het grote publiek te horen krijgt. Actualiteitenprogramma’s zoals Jinek, Nieuwsuur, Op1, EenVandaag… iedere avond zitten daar dezelfde mensen die het publiek vertellen hoe vreselijk angstig wij allemaal zouden moeten zijn. Ieder tegengeluid, bijvoorbeeld van Mike Verest, wordt consequent ‘outnumbered’ door een veelvoud aan gasten die vóór de Corona-maatregelen zijn.

Als het gaat om zaken rondom deze maatregelen, dan worden rechters zorgvuldig uitgekozen en stellen zij de Staat vrijwel altijd in het gelijk. De enige rechter die anders durfde te beslissen – die bij de zaak over de avondklok – hebben wij niet meer teruggezien bij rechtszaken die de maatregelen betreffen. Na de zaak van de avondklok hebben we alleen nog rechters gezien die ook eerder in het voordeel van de Staat hebben beslist.

Het is oorlog

Om deze oorlog te winnen hebben wij massa nodig. En ja, je leest het goed: oorlog. Ik hoef het woord niet (meer) tussen aanhalingstekens te plaatsen, want het ís oorlog. Misschien niet een oorlog zoals we dat gewend zijn, maar daarom niet minder erg. In een oorlog weet je over het algemeen heel goed wie je vijand is en wat het doel van de oorlog is. Deze vijand kwam in het verleden van buiten de eigen landsgrenzen. Onze huidige vijand is onze eigen overheid. Ik weet niet hoe jij daarover denkt, maar persoonlijk vind ik dat op de één of andere manier erger.

Als ook jij van mening bent dat dit een oorlog is, dan zal het jou wellicht ook dagelijks verbazen hoeveel mensen meedoen met deze maatregelen. En toch hebben we ermee te dealen. De massa lijkt zijn/haar mening vooral te baseren op de dagelijkse krantenkoppen en wellicht aangevuld door één van de eerdergenoemde actualiteitenprogramma’s.

Maar hoe bereiken wij nou die massa?

Twee weken geleden kwam er een peiling voorbij van de Gelderlander. De stelling luidt als volgt: ‘We moeten meer begrip tonen voor bewust ongevaccineerden’. Met meer dan 18.000 stemmen was maar liefst 62% het hiermee oneens! Ik plaatste de URL op mijn Telegram- en Facebook-kanalen en vroeg aan mensen te stemmen. Binnen twee dagen was nog 39% het oneens met de stelling.

Hetzelfde gebeurde bij De Stentor.

Vorige week kwam er een peiling van de Stentor voorbij. Dit keer was de stelling: ‘Aangifte tegen Willem Engel is een goede zaak’. Maar liefst 72% was het hiermee eens. Zowel Dorien, de vriendin van Willem als ik en vele anderen, begonnen het te delen op onze kanalen. Niet lang erna, en nog steeds, was nog maar 35% het met die stelling eens.

Nu had ik natuurlijk, bij het lezen van die stellingen, mijn schouders op kunnen halen en denken: ‘Lekker belangrijk’. Dat had gekund. Waarom deed ik dat niet?

Omdat ik inmiddels weet dat 89% van alle mensen bij de grootste groep wil horen.

Mensen vinden het heel eng om bij de minderheid te horen. En dus zal 9 van de 10 mensen die zich in de massa bevindt, zich aansluiten bij de stelling die de meerderheid vertegenwoordigt.

Maar zoals je begrijpt, zijn De Stentor en de Gelderlander kinderspel in vergelijking met bijvoorbeeld het Eenvandaag Opiniepanel. Deze, met ons belastinggeld gefinancierde, staatspropagandapeilingmachine schuift wekelijks aan bij de actualiteitenprogramma’s om haar constateringen met ons te delen. En wat blijkt? Dit panel, bestaande uit zo’n 70.000 leden, is onder andere groot voorstander van vaccinaties, is boos op de niet-gevaccineerden en wil zeer graag hun boosterprik.

Dát, lieve mensen, is NIETS in vergelijking met de aantallen die wij samen vormen!

Het bewijs hiervoor werd afgelopen dagen geleverd.

Norbert Dikkeboom organiseerde een aangifte tegen Willem Engel. Deze man verscheen werkelijk bij alle grote praatprogramma’s, kreeg tientallen interviews en kreeg meer dan alle ruimte en ondersteuning om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken die bereid waren deze aangifte te kunnen ondertekenen. Er werden, zoals eerder genoemd, zelfs peilingen opgezet zoals die in De Stentor.

Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik zeg dat minimaal 5 miljoen mensen die boodschap van Norbert voorbij hebben zien komen. Na enkele weken media-aandacht kwam hij trots uit op meer dan 22.500 aangiftes. Dat leek een hoog aantal, totdat afgelopen week de aangifte werd aangekondigd tegen Hugo de Jonge. Binnen 2 dagen haalde deze aangifte 22.700 deelnemers. En dat zonder ook maar enige media-aandacht.

Wat betekent dit?

  1. Dat wij veel meer passie hebben om onze vrijheden terug te krijgen dan dat de andere kant bereid is de maatregelen te ondersteunen!
  2. Dat die andere kant DENKT de massa te volgen omdat ze (vaak onbewust) ervan uitgaan dat wat ze in de kranten lezen en op televisie zien de mening van de massa is.

Wij kunnen dus constateren dat de groep die het niet eens is met de maatregelen, veel groter is dan wij vaak denken.

Wij hebben 11% nodig om het tij te keren. Waarom?

Die andere 89% volgt altijd de winnaar. Als die 89% het idee heeft dat het overgrote deel van Nederland het NIET eens is met de maatregelen, dan zullen zij zich dus aansluiten bij de mening met de meeste stemmen! 

Wat ons te doen staat is heel simpel!

Wij melden ons allemaal aan als lid van de grootste peilingen in Nederland en gaan massaal onze stem laten horen. 

Als wij dit gezamenlijk doen, dan kan het niet anders dan dat ze dit gaan merken.

Meld je meteen aan en help het tij keren. Rechts onderin kan je je aanmelden.

Steun jij onze missie? Dan kan je ons helpen met een donatie waarvoor onze grote dank.